Direktlänk till inlägg 8 februari 2014

drömmar

Av samhällskritiker - 8 februari 2014 10:12

Som Albert Einstein en gång sa "Logik tar dig från A till B. Fantasin tar dig var som helst."
Fantasi. Slår man upp ordet fantasi i en synonymordbok så står det. inbillningsförmåga, uppfinningsförmåga,påhittighet, kreativitet; infall, hugskott,påhitt, fiktion, inbillning; legend, myt,saga; dröm, orimlighet.
Drömmar är en mänsklig rättighet! Ändå är vi så bra på att krossa varandras. Vi tänker inte ens på det, det har blivit samhällets vardag. Ett ord på fel plats vid fel tillfälle, en blick, eller avsaknaden av ord och uppmärksamhet. Det räcker med så lite för att någons drömmar ska gå förlorade. Vi måste lära oss att behandla varandra med vördnad och respekt. Försöka tänka oss in i varandras situation.. Och inte döma varandra...
Man vet aldrig vad den andra har varit med om, vad han sett och hört som fört honom hit där han är idag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av samhällskritiker - 9 februari 2014 10:27


Jag tänkte börja med en ny sak i bloggen. Jag älskar bilder, citat osv som får en att tänka lite. Så jag tänkte dela med mig av mina tänkvärda citat och bilder som jag kommer över under dagen. Dagens tänkvärda, handlar just om vad jag och flera ...

Av samhällskritiker - 4 februari 2014 21:26

http://www.expressen.se/gt/vincent-kastades-ut-ur-butiken--do-utreder/ Typiskt exempel på diskriminerig! En artikel som måste LÄSAS! Hur har denna händelse kunnat undgå mig? Hitta denna artikel som pojkvännens mamma hade dela på Facebook. Blir så...

Av samhällskritiker - 26 januari 2014 19:38

Sitter tillbaka lutad i soffan med min bättre hälft och tittar på Glee. En riktigt bra serie som faktiskt tar upp hur samhället fungerar, utan att man faktiskt riktigt tänker på det. Kraftiga, smala, personer med funktionsnedsättningar, personer med ...

Av samhällskritiker - 24 januari 2014 18:22

Jag är så less på detta "Hitler samhälle" som vi lever i. Vi lär ut i skolorna idag om världskrig, om Hitler och hans snedvridna bild på människan... Ändå så är det dit vi har kommit idag. Man straffar det som är annorlunda och tar ifrån dom rätten t...

Av samhällskritiker - 23 januari 2014 19:44

Borde inte diskriminerig vara utrotat i det moderna samhälle vi lever i? Jämställdhet är ett slagkraftigt ord som vilar på folkets läppar och som gärna stoltserar med. Men bakom kulisserna så är vi allt annat än ett jämställt samhälle. I vissa frågor...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards